02 Απρίλιος 2010

Ας μιλήσουμε λοιπόν για το Πάσχα...



Κάνε ένα θέμα για το Πάσχα ρε φίλε. Γιατί είσαι τόσο άθεος ρε γαμότο.

Το σχόλιο είναι αληθινό κι έγινε σε μια από τις σημερινές αναρτήσεις της Παραπολιτικής από κάποιο φίλο αναγνώστη που ίσως να έχει και δίκιο, ίσως και όχι.

Το σχόλιο αυτό με έπεισε τελικά να γράψω κάτι για το Πάσχα, τη σημαντικότερη εορτή του Χριστιανισμού. Στην πραγματικότητα, αυτό που θέλω να γράψω είναι ένα...μεγαλοπρεπές τίποτα.

Από μικρό παιδί μεγάλωσα κοντά στην Εκκλησία, έχω διατελέσει μάλιστα και παπαδοπαίδι με πολύ μεγάλη επιτυχία. Μεγαλώνοντας, δεν θέλησα να αλλάξω κάτι από όλα αυτά που στην ουσία οι γονείς μου επέλεξαν για μένα.

Εξάλλου, μου έμαθαν από μικρή ηλικία να διαχωρίζω την πίστη από την κλήρο και από τους...επίγειους εκπροσώπους του Θεού. Σχεδόν όλη τη Μεγάλη Εβδομάδα πήγα στην Εκκλησία. Το ίδιο θα κάνω και σήμερα. Αύριο, θα ξυπνήσω πρωί-πρωί γιατί στην ενορία που μεγάλωσα γιορτάζεται δεόντως η πρώτη Ανάσταση. Γιατί όμως θα πρέπει να γράψω κάτι σχετικό με όλα αυτά;

Η πίστη είναι...


...προσωπική μου υπόθεση. Δεν είναι αντικείμενο προς διαπραγμάτευση ή προς σχολιασμό. Δεν με νοιάζει τι πιστεύουν οι άλλοι για την Ορθοδοξία. Η πίστη είναι κάτι που ο καθένας το αντιλαμβάνεται εντελώς διαφορετικά. Στη Δαμασκό, προσκύνησα την εικόνα της Παναγίας της Σειντνάγια μαζί με μουσουλμάνους που αναγνώριζαν τα θαύματα της. Εκεί κατάλαβα τη μαιότητα όλων αυτών των συζητήσεων...

Όποιος θέλει, πιστεύει κι όποιος δεν πιστεύει, δεν διαφέρει σε τίποτα από τους υπόλοιπους. Αυτά είχα να γράψω για το Πάσχα. Δηλαδή, τίποτα...

Κοινοποιήστε το στο Facebook

Αναγνωστες σχολιασαν

23 Responses to "Ας μιλήσουμε λοιπόν για το Πάσχα..."
  1. Ανώνυμος είπε...
    2 Απριλίου 2010 7:22 μ.μ.

    δεν μπορείς να καταλάβεις πόσο πολύ με εξέφρασε αυτή η ανάρτησή σου. Σ' ευχαριστώ. Αυτές οι υποκριτικές μέρες στην Ελλάδα πάντα με καταπίεζαν.

  2. Ανώνυμος είπε...
    2 Απριλίου 2010 7:27 μ.μ.

    Αν και πολυ μεγαλυτερος απο εσενα, πλησιαζω τα 70, σε μια επισκεψη στα Ιεροσολυμα πριν δεκαπεντε χρονια απομυθοποιησα ολα αυτα.Συμφωνω απολυτως.

  3. Ανώνυμος είπε...
    2 Απριλίου 2010 7:34 μ.μ.

    Το θειο πάθος και τα διδαγματά μου μπορώ να τα διδαχθώ, να τα μελετήσω και να τα ενστερνιστώ από το σπίτι μου διαβάζοντας την Καινή Διαθήκη.

    Στα μαγαζάκια της επιχείρησης Εκκλησία Α.Ε., με τα διευθυντικά χρυσοστολισμένα στελέχη δεν έχω καμιά δουλειά.

    Βρωμιάρηδες και σιχαμεροί, περισσότερο από καθέναν από εμάς τους αμαρτωλούς.

  4. Ανώνυμος είπε...
    2 Απριλίου 2010 8:00 μ.μ.

    Συμφωνώ και χαίρομαι που το θέτεις έτσι. Σήμερα ένας φίλος - ενώ ξέρει ότι είμαι αγνωστικιστής, άθεος όπως θες πες το - μου λέει: "καλά ρε δεν πηγαίνεις στον επιτάφιο;" λες και επρόκειτο να εγκληματίσω. Live and let live

  5. niko είπε...
    2 Απριλίου 2010 10:44 μ.μ.

    Φιλε σημερα με το θεμα σου,με ταπωσες στην κυριολεξια.
    Ξερεις ,τωρα τελευταια σε ειχα βαρεθει και δεν σε διαβαζα,ευρισκα τα θεματα σου πολυ ανουσια.
    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΚΑΘΕ ΛΕΞΗ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΣΟΥ.

    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ,οπως τη φανταζεται και τη νοιωθει ο καθενας.

  6. krogias είπε...
    2 Απριλίου 2010 11:18 μ.μ.

    Δεν είπες τίποτα, αλλά τα είπες όλα.
    Καλή Ανάσταση

  7. Ανώνυμος είπε...
    3 Απριλίου 2010 12:53 π.μ.

    Flying Spaghetti Monster....

  8. kleinmein είπε...
    3 Απριλίου 2010 12:56 π.μ.

    Το πρόβλημα με τη προσωπική πίστη του καθενός είναι όταν αυτή έρχεται αντιμέτωπη με δημόσια πράγματα. Στο κείμενό σου εκφράζεις άθελα σου νομίζω, τα δύο κυριότερα προβλήματα της πίστης σε Θεούς και Θρησκείες:

    1) Οι περισσότεροι άνθρωποι υιοθετούν ως πίστη τους αυτά που έμαθαν ως παιδιά, στο σπίτι, στο σχολείο και γενικότερα στο περιβάλλον. Έκτοτε δε μπαίνουν στο κόπο να αναρωτηθούν αν όλα αυτά έχουν κάποια βάση. Αυτό ισχύει ανεξαρτήτως πεποιθήσεων και θρησκεύματος.

    2) Η Μέση Ανατολή περνά τα πάνδεινα ακριβώς επειδή εκεί γεννήθηκαν και συνυπάρχουν ο Ιουδαϊσμός, ο Χριστιανισμός και ο Μουσουλμανισμός.

  9. Ανώνυμος είπε...
    3 Απριλίου 2010 1:19 π.μ.

    Και γιατί είναι κοντά στα πετρέλαια να συμπληρώσω εγώ....

  10. Ανώνυμος είπε...
    3 Απριλίου 2010 1:23 π.μ.

    Καλά κάνεις και έχεις την άποψη σου. Για μένα, το ότι έκανες ένα άρθρο για το Πάσχα, φτάνει.

  11. Ανώνυμος είπε...
    3 Απριλίου 2010 1:25 π.μ.

    Εγώ πάλι θα προτιμούσα σε ένα blog όπου έρχομαι να διαβάσω για πολιτική να μην είμαι υποχρεωμένος να βλέπω και θρησκευτικά θέματα, όσο και αν αναφέρονται στο...τίποτα. Αλλά να μου πεις θρησκεία και πολιτική το ίδιο κάνει...Ναι, έτσι στέκεται...

  12. Ζάχαρη είπε...
    3 Απριλίου 2010 1:33 π.μ.

    Συμφωνω με την θεση σου.Καλυτερα να ειναι λιγα τα λογια για αυτο το θεμα.Ειναι κατι που βιωνεται δεν συζητειται.Εκτος και αν υπαρχει σκοπιμοτητα.

  13. kleinmein είπε...
    3 Απριλίου 2010 3:52 π.μ.

    Στο Μεσαίωνα, επί Σταυροφοριών, δεν ήξεραν ακόμα για πετρέλαια. Αυτά είναι απλώς άλλο ένα αίτιο διαμάχης και συγκρούσεων.

    Η Ιερουσαλήμ είναι ιερή πόλη για τρείς θρησκείες! Πώς περιμένετε να μη σφάζονται λοιπόν;

  14. Ανώνυμος είπε...
    3 Απριλίου 2010 9:39 π.μ.

    Παραπολιτικε ειναι πολυ σημαντικη η διαφορα του πως αισθανεται καποιος απο αυτα που βλεπει εισαι σωστος(μπραβο στους δικου σου που σου εμαθαν τι σημαινει διαφορα).
    Καλη Ανασταση.


    @11.18,
    ασε ρε φιλοσοφε.


    Θρασος θελει....

  15. babis είπε...
    3 Απριλίου 2010 9:54 π.μ.

    Τελειος..Θερμα συγχαρτηρια..λες και τα εγραψα εγω!!! Με εκφραζεις σε απολυτο βαθμο...
    Μεγαλωσα μεσα στην εκκλησια και οσο μεγαλωνω απομακρυνομαι απο αυτο που λεγεται ΕΚΛΛΗΣΙΑ ...Εχω διαμορφωσει την δικη μου πιστη..
    Μια παρατηρηση: Ειχα αρκετα χρονια να κανω εορτες στην Αθηνα..Ο κοσμος ηταν πολυ ολιγωτερος απο τι πριν 6 η 7 χρονια στην εκκλησια... Θεωρω οτιπαρα τα μετρα και την κριση λειπει πολυς κοσμος...παντα συγκριτικα με αλλες εποχες οπως προειπα..

  16. lamogio 18 είπε...
    3 Απριλίου 2010 2:23 μ.μ.

    Respect στον Παραπολιτικό. Αυτό μόνο...

  17. Γραφεας Πεζικου είπε...
    3 Απριλίου 2010 3:28 μ.μ.

    Παραπολιτικέ, κατανοώ και πλειοδοτώ άλλο εκκλησία(εκκλησιαζόμενος)και άλλο θρησκεία(θρησκευόμενος).Κι' εγώ ξεκίνησα σαν "Χριστιανόπουλο του Κατηχητικού" μοιράζοντας τη" ΖΩΗ του ΠΑΙΔΙΟΥ",,, στο Δημοτικό Σχολείο, εκεί στα πέτρινα χρόνια της Κατοχής και του Εμφυλίου!'Οταν οι τότε ανώμαλες πολιτικά καταστάσεις βασάνιζαν ΑΝΕΥ λόγου και αιτίας τους γονείς μου!Δεν έχω τίποτα και με κανέναν,δεν με έπεισε όμως και κανείς ιδιαίτερα για το δίκιο Του!
    Ούτε η πολιτεία,ούτε η Εκκλησία,ούτε και η κοινωνία και κυρίως η θρησκευόμενη!Το κέρδος μου είναι ότι ΔΕΝ έχω προβλήματα συνείδησης γιατί δεν ελέγχομαι από αυτήν για τυχόν απαράδεκτες και αντιδεοντολογικές πράξεις και έργα μου!!!
    ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΓΥΡΩ ΜΑΣ

  18. Ανώνυμος είπε...
    3 Απριλίου 2010 6:33 μ.μ.

    Καλή Ανάσταση σε όλους. Το χουμε ανάγκη σας λέω.

  19. Ανώνυμος είπε...
    3 Απριλίου 2010 10:29 μ.μ.

    Εγώ λέω να κάνεις μια καινούργια στήλη, όπου ο καθένας θα μπορεί να στη "λέει" γιατί δεν έκανες ένα άρθρο άσχετο με τα τεκταινόμενα.
    Και πρόσεξε, μην τυχόν και δεν κάνεις ανάρτηση για την Πεντηκοστή και το Δεκαπενταύγουστο, γιατί θα είσαι αιρετικός.

    ΥΓ, κάνε και μια ανάρτηση για το Βενιζέλο και για το επαγγελματικό ταξίδι κάποιου γόνου (θεωρώ πολύ πιο σοβαρό το περιστατικό αυτό, από το αν κάποιος είναι άθεος ή ξημεροβραδιάζεται στην εκκλησία).

  20. buster είπε...
    4 Απριλίου 2010 1:15 π.μ.

    Παραπολιτικέ θα συμφωνήσω με το "πνεύμα" των λεγόμενών σου. Η πίστη δεν οφείλει εξηγήσεις σε κανέναν.

    Προτείνω τη σημερινή κριτική ματιά του κ. Χ.Γιανναρά προς την "Εκκλησία", στην επιφυλλίδα του στην Καθημερινή με τίτλο "Αναστάσιμος ρεαλισμός". Έχει τη σημασία του, διότι είναι "από μέσα".

    Χριστός Ανέστη!

  21. Ανώνυμος είπε...
    4 Απριλίου 2010 2:59 π.μ.

    10:29

    Οι ειρωνείες είναι ένα πολύ κλασσικό ελληναράδικο στυλ. Χρόνια πολλά και σε σένα.

  22. Ανώνυμος είπε...
    4 Απριλίου 2010 12:28 μ.μ.

    ρε παραπολιτικέ πλάκα έχεις..
    η θρησκεία δεν είναι προσωπική υπόθεση του καθενός αλλά το όπιο του καθενός..
    κάθε φορά που βαίνεις εκτός συνόρων μαστουρώνεις με ότι δεις και το σερβίρεις τάχα μου αθώα ως υπερούσιο προϊόν για να μας εντυπωσιάσεις λες και πάσχουμε απο παλιμπαιδισμό!!

    Νάσαι καλά.. Σπανίως μπαίνω στο μπλοκ σου αλλά γέλασα πάλι..

    κανένας

  23. dodoneos είπε...
    5 Απριλίου 2010 6:54 μ.μ.

    Ένα από αυτά που πρέπει να σεβόμαστε στον διπλανό μας (πλησίον ημών), είναι η πνευματική του ζωή.
    Δεν αμφιβάλει κανείς ότι το πρώτο και κύριο των χαρακτηριστικών της πνευματικής ζωής του ανθρώπου, είναι οι θρησκευτικές του πεποιθήσεις.
    Ο μεγάλος επαναστάτης των μπολσεβίκων Λένιν, παρότι άθεος νουθετούσε τους οπαδούς και συντρόφους του λέγοντας:
    ('Όταν θέλεις να καταργήσεις την πίστη από κάποιον, πρέπει να τον πείσεις για το «κάτι άλλο» και όχι να τον αναγκάζεις ή να τον χλευάζεις…)

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε ένα σχόλιο!Το blogging σημαίνει διάλογος!

Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...

Αποφεύγετε τα Greeklish.

Powered by Blogger.
 

Copyright 2009 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner | Blogger template converted by eBlog Templates | Designed by kergio