Η χρήσιμη φασαρία που κάνει το Ποτάμι

26.3.14

Ανήκω στην κατηγορία εκείνων που έχουν ασκήσει σκληρή κριτική στο Ποτάμι του Σταύρου Θεοδωράκη, κυρίως για τα μέσα που χρησιμοποιεί για να πετύχει τον σκοπό και τους στόχους του.

Η αντίθεση μου είναι ισχυρή καθώς η πρόσκληση του Ποταμιού μόνο σε όσους δεν έχουν το παραμικρό κομματικό παρελθόν με θίγει κυρίως σε προσωπικό επίπεδο.

Προσβάλει ανθρώπους που τιμώ κι εκτιμώ, που έδωσαν σκληρές μάχες για να αλλάξουν τα κόμματα τους και το κομματικό σύστημα εις βάρος εκείνων που μας χρεοκόπησαν. Δεν ήταν όλοι ίδιοι και ξέρω ότι ο κ. Θεοδωράκης το γνωρίζει πολύ καλά αυτό, γι'αυτό και με ενοχλεί διπλά που δεν προνόησε να αποφύγει την ισοπέδωση των πάντων. Θεμέλιο του καινούριου δεν μπορεί να είναι ένα μεγάλο τσουβάλι που θα χωρέσουν όλοι όσοι δεν είναι με το Ποτάμι κι όσοι δεν περίμεναν αυτό να ιδρυθεί για να συμμετάσχουν στα κοινά.

Παρ'όλα αυτά, προσπαθώ να μην επιτρέπω στις προσωπικές μου απόψεις και συχνά ιδεοληψίες να φιλτράρουν αυτάρεσκα τα πραγματολογικά ερεθίσματα που λαμβάνω από τους κοντινούς μου ανθρώπους και το κοινωνικό γίγνεσθαι. Κατά συνέπεια, θα απαριθμήσω στη συνέχεια δυο θετικές επιδράσεις του Ποταμιού που παρατηρώ γύρω μου:

-Κατάργηση της διαχωριστικής γραμμής Μνημόνιο-αντιΜνημόνιο

Το Ποτάμι είναι το πρώτο εγχείρημα με τέτοια προοπτική που εμφανίζεται μετά τις εκλογές του 2012 κι έτσι μπορεί εκ των πραγμάτων να αποφύγει να μπει στη συζήτηση περί Μνημονίου. Ο ίδιος ο κ. Θεοδωράκης υπονόησε ότι το πρώτο Μνημόνιο ήταν αναγκαίο και πρότεινε να μιλήσουμε για το μέλλον.

Μπορεί προσωπικά, να προτιμούσα να υπερασπιστεί το πρώτο Μνημόνιο με μεγαλύτερο θάρρος αλλά κι αυτή του η στάση δεν παύει να είναι χρήσιμη ως προς το ότι επιτέλους απελευθερώθηκαν κάποιοι (κυρίως νέοι) άνθρωποι από βαρετές συζητήσεις περί του αν πριν 4-5 χρόνια υπήρχε ένας άλλος δρόμος, αν μπορούσαν να μας δανείζουν Ρώσοι, Κινέζοι ή εξωγήινοι κ.ο.κ

-Εμφατική διατύπωση του αιτήματος περί ανανέωσης

Χωρίς θέσεις και χωρίς στελέχη, το Ποτάμι κατάφερε να φτάσει σε κάποιες δημοσκοπήσεις μέχρι και στο 10%. Αυτό δεν το πέτυχε μόνο χάρη στην τηλεοπτική αναγνωρισιμότητα του Σταύρου Θεοδωράκη (κατά τη γνώμη μου, φαινόμενο βαθιά εξοργιστικό και επικίνδυνο για τη Δημοκρατία) αλλά κυρίως γιατί σε οποιαδήποτε σύγκριση με τους πολιτικούς του αντιπάλους υπερτερεί αισθητικά.

Το είχα γράψει από την πρώτη στιγμή. Όταν σου κάνει κριτική πρώτος ο Βενιζέλος και διάφοροι ανάλογου ήθους και ύφους εκπρόσωποι της χρεοκοπίας, τότε έχεις μόνο να κερδίσεις και σίγουρα δεν μπορείς να χάσεις.

Το Ποτάμι μοιάζει να πιστεύει ότι το πρόβλημα είναι τα κόμματα αλλά στην πραγματικότητα το πρόβλημα είναι οι ξεπερασμένες ηγεσίες τους και ο χυδαίος τρόπος με τον οποίο υποτιμούν τους πολίτες προσπαθώντας είτε να τους φοβίσουν (Νέα Δημοκρατία, ΠΑΣΟΚ) είτε να τους εξοργίσουν (όλοι οι υπόλοιποι).

-Βίοι παράλληλοι

Το Ποτάμι ξεκίνησε χωρίς καν θέσεις και σήμερα προσπαθεί να τις βρει κι αυτό είναι πρόβλημα για τη Δημοκρατία. Όμως οι θέσεις των υπολοίπων κομμάτων είναι τόσο δειλές και απαρχαιωμένες και εκφέρονται κυρίως από κάτι απίθανους τύπους με τέτοια κυνική περιφρόνηση, ώστε δεν μπορώ να μην καταλάβω όσους αγανακτούν και δεν αποθαρρύνονται από το ότι το Ποτάμι προς το παρόν δεν τους λέει κάτι φοβερά συγκεκριμένο.

Αν τα κόμματα δεχθούν την αυτοκατάργηση της σημερινής ελίτ των μηχανισμών τους και αποφασίσουν να συζητούν πια με όρους μέλλοντος κι όχι με όρους Μνημονίου-αντιΜνημονίου, τότε το Ποτάμι θα έχει λιγότερο πολιτικό χώρο από όσον σήμερα μοιάζει να καταλαμβάνει και ίσως αποτύχει να πετύχει τους στόχους του. Θα έχει όμως λειτουργήσει ως καταλύτης ανανέωσης προσφέροντας με την δική του πρόωρη αυτοκατάργηση πολύτιμες υπηρεσίες στη Γ' Ελληνική Δημοκρατία.

Αν τα υπόλοιπα κόμματα όμως δεν ακολουθήσουν το Ποτάμι σε μια πορεία προσαρμογής στις νέες ανάγκες των πολιτών και της χώρας, τότε το Ποτάμι θα κερδίζει όλο και περισσότερους υποστηρικτές. Φοβάμαι όμως ότι όσο οι αντίπαλοι του θα είναι αυτού του επιπέδου, τόσο το ίδιο δεν θα βελτιώνεται και θα συνεχίζει να λειτουργεί με όρους τηλεοπτικούς και αφοριστικούς -όπως εξήγησα και στην αρχή.

Χωρίς να μ'αρέσουν προς το παρόν οι τρόποι που αυξάνεται το δικό του νερό, αναγνωρίζω στο Ποτάμι ότι τάραξε τα λιμνάζοντα νερά ενός νωχελικού και γηρασμένου πολιτικού συστήματος που έμοιαζε απρόθυμο να εκπροσωπήσει όσους Έλληνες δεν έτυχε να γνωρίσει ως πελάτες του ή ως «αγανακτισμένους πολίτες».

--
Κατεβάστε την εφαρμογή της Παραπολιτικής για κινητά τηλέφωνα και tablet από το iTunes κι από το Google Play.

27 σχόλια:

  1. Αν η ένταξη κάποιου στο κόμμα των ψεκασμένων του Καμένου
    είναι από μόνο του ένα δύσκολα εξηγήσιμο φαινόμενο, οι αποχωρήσεις αυτές
    είναι, τολμώ να πω, από τα μεγαλύτερα μυστήρια του σύγχρονου κόσμου.

    Τί είναι, επιτέλους, αυτό που κάνει τους "ανεξάρτητους" Έλληνες να αποχωρούν ένας- ένας από το κόμμα;
    Έπαψαν, μήπως, να πιστεύουν στη θεωρία των αεροψεκασμών; Ή μήπως οι
    αεροψεκασμοί πέτυχαν το στόχο τους και τους κατέστησαν και αυτούς εξαρτημένους
    και ανήμπορους για αντίδραση στο σάπιο το σύστημα;

    Νομίζω ότι μόνο ο ιστορικός του μέλλοντος θα μπορέσει να αποφανθεί επί του
    θέματος αυτού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. γι` άλλη μια φορά συμφωνώ μαζί σου. παραπολιτικέ εύγε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ένα μεγάλο μειονέκτημα του ποταμιού είναι η έλλειψη σαφούς ιδεολογίας και στελεχών. Σε κάποιο σχόλιο σου έγραφες "ζητούνται στελέχη και ιδεολογία"
    Ήδη με το πρώτο στέλεχος (κ. Δήμου) που πρόβαλε δημιούργησε αρνητικές εντυπώσεις με τις απόψεις τύπου Ρεπούση. Η έλλειψη πολιτικού παρελθόντος δεν αποτελεί εγγύηση για το μέλλον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Όλοι μαζί τα φάγαμε, αλλά όχι όλοι το ίδιο, άλλοι περισσότερα
    και άλλοι λιγότερα" Αν και ιδεολογικά απέχω παρασάγγες από τις θέσεις του Άδωνη δεν μπορώ να μην του αναγνωρίσω μια μεγάλη αλήθεια που ομολόγησε δημόσια με παραδείγματα και παρρησία. Παρόλα τα σκάνδαλα του μεγάλου φαγοποτιού και της διαφθοράς που αποκαλύφθηκαν και στη μικρότερη δημόσια υπηρεσία (υπάλληλοι ΙΚΑ, εφοριών κλπ) μερικοί ξύπνοι, που έχουν γνώμη επί παντός επιστητού, εξακολουθούν να χλευάζουν τον Πάγκαλο χωρίς λογική, αν και ο χρόνος τον έχει πλήρως δικαιώσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Βλέπω ότι ο ψυχαναγκασμός σου δεν περιορίζεται στον ΓΑΠ και γενικώς στο όνομα Παπανδρέου, αλλά επεκτείνεται και στον Άδωνη και
    τον Βορίδη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συμφωνώ και προσυπογράφω λέξη προς λέξη. Με μόνη διαφορά ότι, προσωπικά, δεν θα δίσταζα καθόλου να το ψηφίσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κατά την άποψη μου, το θέμα με το Ποτάμι είναι ότι μέχρι σήμερα εκφράζει απόψεις-κατά κανόνα σωστές και λογικές- αλλά δεν προτείνει λύσεις. Οι απόψεις ως γνωστό, στην Ελλάδα, δόξα τω Θεώ, αφθονούν. Ειδικά δε στα καφενεία βρίσκονται σε καθημερινή παραγωγή: όλοι έχουν από μια τουλάχιστο. Το ζήτημα όμως είναι πώς γίνονται αυτά που προτεινουμε. Για παράδειγμα, είναι σωστή η άποψη για το θέμα "Μνημόνιο-Αντιμνημόνιο". Και λοιπόν; Πώς καταργείται αυτό; Επειδή το είπαμε και συμφωνούν μαζί μας πάρα πολλοί σοβαροί άνθρωποι; Ή μήπως θα καταργήσουμε μία-καλώς ή κακώς-επικρατούσα άποψη στον ελληνικό λαό, απλώς λέγοντας ότι δεν είναι έτσι; Με άλλα λόγια, θα πρέπει το Π να παίρνει και σαφείς απόψεις επί των κρίσιμων θεμάτων τα οποία επισημαίνει, προτείνοντας πολιτικές. Και μπορεί εδώ το θέμα να αφορά μία καθαρά θεωρητική άποψη, αλλού όμως υπάρχουν πρακτικά ζητήματα για τα οποία δε διατυπώνονται προτάσεις (π.χ.στο Κυπριακό επισημαίνεται το πρόβλημα και μετά, μεταξύ άλλων, αναφέρεται πως η λύση δεν πρέπει να προέλθει από διεθνή κέντρα. Να τα βρουν, δηλ. οι δύο κοινότητες μεταξύ τους. Φέξε μου και γλύστρησα, με άλλα λογια)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "Βρε με διορισε εμενα ο x,y Τσοχατζοπουλος,στο Δημοσιο απαλασσοντας με απο την εφιαλτη της ανεργιας,προσφεροντας μου μονιμοτητα και σιγουρια,επιδοματα κι εφαπαξ;Γι αυτο,επι δεκα γενιες θα τον ευγνωμωνω ψηφιζοντας τον και τοποθετωντας τον στην κεφαλη της χωρας."

    true story...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "-Κατάργηση της διαχωριστικής γραμμής Μνημόνιο-αντιΜνημόνιο"

    Δεν προκειται ουτε για καινοφανες αλλ'ουτε για αποκλειστικο συγκριτικο πλεονεκτημα του Ποταμιου.
    Αποτελει αγνη πολιτικη κυβιστηση,που πρωτοεφαρμοστηκε με επιτυχια απο τον Σαμαρα,πιστωνοντας του την πρωθυπουργια της χωρας.

    Εκτοτε και ο ΣΥΡΙΖΑ αναλογα με τη φαση του ζωδιακου κυκλου και τη φορα του ανεμου,παλινδρομει μεταξυ μονομερων ενεργειων και συμφωνιων με τους δανειστες.Εκμετελλευται την αγνοια μεγαλου μερους των ψηφοφορων και διατηρει ενα ρευστο πολιτικο σκηνικο.Win-Win.

    "-Εμφατική διατύπωση του αιτήματος περί ανανέωσης"

    Τιποτε ριζοσπαστικο κι εδω.Η φαινομενικη ανανεωση ως brand icons των παλαιολιθικων κομματων εχει ηδη δρομολογηθει.Ελιες,Νεες Ελλαδες,νεες συσκευασιες αλλα ιδια θεση στο ραφι για τα προιοντα που αγαπησαμε.

    "-Βίοι παράλληλοι"

    Μοιαζει υπεραισιοδοξη η πιστη πως ενα κομμα χωρις καν σαφως διατυπωμενες θεσεις και πολιτικο προσανατολισμο θα επιτυχει ενα τοσο ευρυ paradigm shift στα πολιτικα δεδομενα της συντηρητικης,πολιτικα, ελληνικης κοινωνιας.
    Θα επιτευχθει καταργηση της "ελιτ",και των "μηχανισμων" οταν προβαλλεται τοσο εντονα ο προσωποπαγης χαρακτηρας του φορεα και στελεχωνεται απο ανθρωπινο δυναμικο που στην καλυτερη περιπτωση αποτελει απλως των διαπροσωπικο κυκλο του "αρχηγου";
    Αραγε στην καταρτιση των ψηφοδελτιων θα εφαρμοστουν καποιες στοιχειωδεις συμμετοχικες διαδικασιες σε επιπεδο τοπικων κοινωνιων,ή θα δουμε τους αυτοπροτεινομενους φιλους του Θεoδωρακη;

    Τελικα το μονο που με ιντριγκαρει ειναι η χρονικη συμπτωση αλλαγης του ρου του Blog με την φιλοξενια κειμενου του παραπολιτικου στο protagon.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ευχή και κατάρα26 Μαρτίου 2014 - 7:39 μ.μ.

    Όχι γιατί έχω κανένα παλαβό κόλλημα με τα πτυχία και τις ξένες γλώσσες και δεν αναγνωρίζω αυθεντικές αξίες σε όσους δεν τα έχουν αλλά επειδή δεν βλέπω και καμιά συναρπαστική προσωπικότητα ούτε κανένα συγκλονιστικό πολιτικό ταλέντο σ'αυτή τη ρηχή τηλεπερσόνα, εκφράζω αυτή την απλή απορία: είναι δυνατό στον 21ο αιώνα-έχουμε ήδη μπει για τα καλά στη δεύτερη δεκαετία του!-αρχηγός κόμματος να μην έχει περάσει το είδος αυτό πειθαρχίας του πνεύματος-που μπορείς να την απορρίψεις κατακτώντας την αν είσαι και μάγκας-που λέγεται πανεπιστημιακή μόρφωση; Στη σύνθετη και περίπλοκη μορφή που έχει πάρει η πολιτική ζωή τον 21ο αιώνα είναι δυνατόν να μην έχεις εκείνη της συγκρότηση που θα σε βοηθήσει όχι μόνο να κάνεις αναλύσεις αλλά και συνθέσεις, χωρίς να προσφεύγεις κάθε φορά στους συμβούλους σου;, ειδικά αν τα πράγματα έχουν και επείγοντα χαρακτήρα; Και από την άλλη είναι δυνατόν στον 21ο αιώνα της παγκοσμιοποίησης ένας νέος άνθρωπος, που μάλιστα κινήθηκε στο κατά τεκμήριο κοσμοπολιτικό περιβάλλον της δημοσιογραφίας, να μην γνωρίζει με επάρκεια μια ξένη, αυτή τη μια επιτέλους ξένη γλώσσα που τη ξέρουν πιτσιρίκια εξάχρονα χωρίς να πηγαίνουν στού Μωραΐτη ή στο Κολλέγιο; Αν αυτό δεν αποδεικνύει μια νωθρή πνευματική συγκρότηση-με ό,τι συνεπάγεται αυτό-τι άλλο χρειάζεται κάποιος για να κρίνει έναν τέτοιο πολιτικό;Συγγνώμη αλλά εμένα όλο αυτό σε ένα ασφαλές επιχείρημα με οδηγεί-πέρα από την προφανή θνησιγένεια του εγχειρήματος: ότι ο άνθρωπος αυτός είναι ενεργούμενο και έχει όλες εκείνες τις προδιαγραφές για να χαρακτηριστεί άφοβα αχυράνθρωπος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Η άποψη ότι όποιος δεν γνωρίζει αγγλικά (πολύ σοβαρό όντως μειονέκτημα για αρχηγό κόμματος) δεν διαθέτει και πνευματική συγκρότηση και πολύ περισσότερο είναι και ενεργούμενο δεν είναι απλώς καινοφανής αλλά εξωφρενική.

    Κατανοώ το άγχος σου να μας πεις ότι ο Θεοδωράκης είναι "ενεργούμενο" αλλά η συλλογιστική σου δε στέκει με τίποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΤΡΑΓΙΚΟΣ Ο ΕΝΤΟΛΟΔΟΧΟΣ ΤΩΝ ΜΙΝΤΙΑΡΧΩΝ , ΔΙΑΒΆΣΤΕ – ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟ (υπάρχει παντού σχετικό βίντεο) . ΕΡΩΤΗΣΗ κοινού Χαλκίδας στον Ποταμίσιο: «Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που 5 ονόματα έχουν τα πετρέλαια, τις Τράπεζες, τα κανάλια, τις εφημερίδες, τα δημόσια έργα ακόμα & την εταιρία που κάνει τις εκλογές…» ΑΠΑΝΤΗΣΗ Θεοδωράκη: «αυτό… αυτό που θέλω να είμαι ξεκάθαρος… ε… πραγματικά… κάποιες ελλείψεις δηλαδή δεν έχω την δυνατότητα ανά πάσα στιγμή να είμαι σε όλα τα θέματα … να μελετώ όλα τα θέματα.»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ευχή και κατάρα26 Μαρτίου 2014 - 9:10 μ.μ.

    @ΚΤ Έκανες ένα θεμελιακό λάθος-προσπαθώντας αλήθεια να υπερασπιστείς ποιον από τους τρεις που αναφέρεις;-συνδύασες αυτά τα τρία ονόματα, που σημαίνει μίλησες για το σκοινί στο σπίτι του κρεμασμένου, αφού είναι πια σε όλους γνωστό ότι οι δύο τελευταίοι που αναφέρεις ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ πολιτικά ΞΕΠΛΥΝΟΜΕΝΟΙ από τον Παπανδρέου που δεν έφερε ΚΑΜΙΑ ένσταση στην υπουργοποίηση τους. Ναι, το έχω ξαναπεί αυτό αλλά η περίεργη στάση σου να συνδυάσεις τόσο άρρηκτα αυτά τα τρία ονόματα θα μού ήταν αδύνατο να την αφήσω ασχολίαστη.


    @ΣΔ Τρία λεπτά για να δω βίντεο με τον Γεωργιάδη; Όχι φίλε μου, δεν τα χαλαλίζω. Ούτε δευτερόλεπτο γι'αυτόν. Έγκωσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ευχή και κατάρα26 Μαρτίου 2014 - 11:19 μ.μ.

    @pro: προφανώς διάβασες το σχόλιο από τη μέση και μετά. Ομολογουμένως πολύ καινοφανής τρόπος να διαβάζεις κείμενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δεξιά του Κυρίου26 Μαρτίου 2014 - 11:25 μ.μ.

    Εσύ ξέρεις τι είναι η Ολυμπιάδα? Η μητέρα του Μεγαλέξανδρου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σοσιαλνεοφιλελεύθερος26 Μαρτίου 2014 - 11:30 μ.μ.

    Σίγουρα η ιδεολογική απόσταση από τον Άδωνι και τη ΝΔ είναι μεγάλη, άλλωστε οι πασόκοι κράζουν το Σαμαρά που δεν κάνει πιο νεοφιλελε πολιτική μεταρρυθμίσεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Βρε φίλε, βγάλε την κασέτα, πες και κάτι δικό σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Η εμμονή σου (ψυχαναγκασμός)
    να συνδέεις τον διορισμό του Βορίδη από το ΛΑΟς, που συμμετείχε στην κυβέρνηση με τον Παπανδρέου που δεν συμμετείχε, έχει επαναληφθεί πλειστάκις στα σχόλια σου
    και τώρα τελευταία πρόσθεσες και το όνομα του Άδωνη!!! Ο αντι-παπανδρεϊσμός σου έχει καταργήσει κάθε έννοια λογικής!! Πολύ κακό πράγμα ο φανατισμός και το
    μίσος!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Διορθώνω, λοιπόν, για να μην έχεις παράπονο ότι δεν διάβασα ολόκληρο το σχόλιό σου.
    Η άποψη ότι όποιος δεν έχει πανεπιστημιακή μόρφωση και δεν γνωρίζει αγγλικά, δεν διαθέτει πνευματική συγκρότηση και πολύ
    περισσότερο αυτή που λέει, ότι μόνο ως ενεργούμενο μπορεί να δράσει, είναι άκρως παράλογη και εξωφρενική.
    Τούτο δε σημαίνει πως η έλλειψη πανεπιστημιακής μόρφωσης και γνώσης ξένων γλωσσών δεν είναι από μόνα τους πολύ σοβαρά μειονεκτήματα για έναν υποψήφιο πρωθυπουργό. Θα μπορούσες να μείνεις εκεί και θα ήμουν ο πρώτος που θα συμφωνούσε. Τα άλλα περί ενεργούμενων δεν βγάζουν νόημα ότι και να λες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ευχή και κατάρα27 Μαρτίου 2014 - 11:17 π.μ.

    @ ΚΤ Ναι, ναι μας τάπαν κι άλλοι αυτά αλλά προφανώς η δική σου εμμονή να θέλει οπωσδήποτε να αθωώνει τον Παπανδρέου για οτιδήποτε καλά κρατεί. Να σού θυμίσω λοιπόν ότι στις διαπραγματεύσεις για το σχηματισμό εκείνης της κυβέρνησης συμμετείχαν εκτός απ΄τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας τρεις μόνο άνθρωποι: ο Παπανδρέου-που είχε και την απόλυτη πλειοψηφία στη Βουλή, ο Σαμαράς και ο Καρατζαφέρης. Ότι στις διαπραγματεύσεις γράφονται και διαγράφονται ονόματα φαντάζομαι να το ξέρεις. Και ότι στις διαπραγματεύσεις του Ιουνίου του 2012 με το ΠΑΣΟΚ με ποσοστό 12% και τη ΔΗΜΑΡ με κάπου 6% τα δύο αυτά κόμματα ΕΘΕΣΑΝ ΒΕΤΟ για τον εμβληματικό Βορίδη φαντάζομαι να το είχες μάθει. Μένει λοιπόν να διερευνηθεί γιατί ο ΓΑΠ δεν το έκανε όταν ήταν σε θέση να βάζει όρους, πολύ περισσότερο που το ΛΑΟΣ για το σχηματισμό κυβέρνησης δεν χρειαζόταν καν! Εγώ έχω εξήγηση αλλά επειδή δεν θέλετε να σας φορτώνω πολλή οργή για τον πρίγκηπα σας, την αφήνω για άλλη, ευθετότερη φορά.


    Υ.Γ. Για τον Παπανδρέου, σε προσωπικό επίπεδο δεν νιώθω κανένα απολύτως μίσος. Μού είναι συμπαθέστατος και ευχαρίστως θα τού εμπιστευόμουν τα παιδιά μου να τους μάθει κανό. Κυβερνήτη όμως πλοίου και προπάντων του συμβολικού "Ελλάς" ποτέ δεν θα τον εμπιστευόμουν. Εξάλλου αυτοί που τον εμπιστεύτηκαν τι κατάλαβαν. Τους το βούλιαξε στα ήσυχα νερά του Καστελλόριζου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ευχαριστω συντροφε που δεν σχολιαζεις για τα δομημενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καποιοι παραγνωριζουν το οτι οι εκλεγμενοι(και δη οι κυβερνωντες) πολιτικοι περα απο το καθηκον της εκπροσωπησης των ψηφοφορων τους αναλαμβανουν και το καθηκον της τεχνικης διακυβερνησης της χωρας.

    Για το πρωτο αρκουν η αναγνωρισιμοτητα,ο επικοινωνιακος χαρακτηρας,ο βερμπαλισμος,οι καλες προθεσεις και φυγαμε με ρευμα.

    Για το δευτερο απαιτουνται και λιγα κολυβογραμματα,καμμια δυο ξενες γλωσσουλες,ε κι ενα ρημαδι πτυχιακι δε θα βλαπτε.Ειδαλλως κανεις απευθειας αναθεση στους επιστημονικους σου συμβουλους και κυβερνανε αυτοι στο ονομα σου.

    Και ναι ξερω,"ειδαμε που μας οδηγησαν τοσα χρονια οι σπουδασμενοι,ας δοκιμασουμε κι εναν ασπουδαστο" και τετοια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ευχή και κατάρα27 Μαρτίου 2014 - 11:30 π.μ.

    Ένας άνθρωπος με ελλειμματική πνευματική συγκρότηση που όμως κατά έναν πραγματικά πολύ παράξενο τρόπο βρίσκει το σθένος να κατέβει στην πολιτική αρένα χωρίς κανένα άλλο προσόν πέρα από την αναγνωρισιμότητα που την απέκτησε υπηρετώντας μιντιάρχες μόνο σαν αχυράνθρωπος τους μπορεί να γίνει δεκτός. Διαφορετικά θα τον είχαν ξεσκίσει επικοινωνιακά όπως-και πολύ καλά κάνουν-το κάνουν με τα αεροδρομιακά αγγλικά του καημένου του Τσίπρα. Το γεγονός ότι σ'αυτό το τόσο κρίσιμο στοιχείο-ο άνθρωπος αυτός δεν πληρεί καμιά από τις προϋποθέσεις του ΑΣΕΠ!-τηρούν τόσο αιδήμονα σιωπή είναι από μόνο του σκανδαλιστικά εύγλωττο. Αν το θέλεις ένας άνθρωπος με αληθινά καλή συγκρότηση-ειδικά σε θέματα ανθρωπιστικής παιδείας-είναι λιγότερο εύκολος να παίξει το ρόλο του αχυράνθρωπου. Ένας μειωμένου μορφωτικού επιπέδου είναι δυνάμει επιρρεπέστερος. Αρκεί να δούμε τις φιγούρες-μαριονέτες του πρώην πρωθυπουργού της Βουλγαρίας-ήταν bodyguard του Συμεών της Βουλγαρίας ή του ανεκδιήγητου Ουκρανού "επαναστάτη" που είναι μποξέρ-δεν θυμάμαι το όνομα του. Χωρίς η μόρφωση να αποτελεί εγγύηση, είναι πάντως ένα κάποιο καλύτερο εχέγγυο σε σύγκριση με τον αστοιχείωτο-έστω τον συγκριτικά για της μεγάλες απαιτήσεις της πολιτικής αστοιχείωτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Κρίμα που δεν βάλανε εσένα να διαπραγματευτείς!!
    Ήταν μεγάλη απώλεια για τη δημοκρατία!!
    Για σένα δεν χρειαζόταν κανένας άλλος για να σχηματισθεί κυβέρνηση εκτός από το Βενιζέλο!!!
    Μεγάλου πολιτικού εκτοπίσματος ο άνθρωπος!!
    Ένας για πολλούς!!
    Το έδειξε η πορεία του ως συγκυβερνήτης!!!!
    Κοντεύει να εξαϋλώσει το ΠΑΣΟΚ!!
    Όσο για τα ευγενή σου αισθήματα για τον Παπανδρέου με συγκινείς!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Παραθέτω αυτούσια την δήλωση (μη απάντηση) υποτέλειας του αρχηγού σου στα επίσημα αφεντικά του και κατάμαυρους ΔΟΛιους σπόνσορές του . Τα ΜεγκαλοΝΕΑ ( δηλαδή τα 5 ονόματα που είπε ο Χαλκιδέος) και φέτος ΕΠΙΣΗΜΑ θα του εκδόσουν το εκκαθαριστικό εισοδημάτων του για το 2013 ... ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΝ ΑΜΟΙΒΗ ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΙΣΤΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ . Και θέλετε με τις γαλοτζοπόζες στα βουστάσια να μας δουλέψετε ? Αμ ... Αναστήσαμε Αγησίλαε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Φίλε μου αρχηγούς έχεις εσύ, εγώ αρχηγό δεν έχω κανένα. Είμαι ελεύθερα σκεπτόμενος άνθρωπος και λέω αυτό που πιστεύω.

    Κι όσο για τη υποτιθέμενη "δήλωση" Θεοδωράκη, περιττό να σου πω ότι είναι μούφα. Όταν μιλάς σε ανοιχτό κοινό κι όχι σε στημένο ακροατήριο, ακούς την ανοησία του κάθε πικραμένου. Τί να του απαντήσεις? Πόσο μυαλό θέλεις να το καταλάβεις?

    Βγάλε τις παρωπίδες και κοίταξε το πολιτικό τοπίο της χώρας, και πες μου. Εσύ είσαι ικανοποιημένος? Μια κάκιστη κυβέρνηση και μια ακόμα χειρότερη αντιπολίτευση. Ε, ψηφίστε όποιο θέλετε, αλλά επιτρέψτε μας να ελπίζουμε σε κάτι καλύτερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. @ΣΔ,
    εντάξει, αφού μας λες ότι οι έλληνες εκπαιδευτικοί και γιατροί αμοίβονται όσο αυτοί του εξωτερικού, δε μπορώ να πω κάτι άλλο...
    Πες μας κι ότι εργάζονται και κάτω από τις ίδιες συνθηκες...
    Κατά τα άλλα, το ότι είσαι ιδιωτικός υπάλληλος δεν σε κάνει αυτόματα καλύτερο υπάλληλο από τον δημόσιο για να τον βρίζεις ως γνησιος ελληναρας. Η αναξιοκρατία βασιλεύει και μαλιστα περισσότερο στην ιδιωτική εργασία. Κι επίσης, και οι δημόσιοι είναι φορολογούμενοι και μάλιστα πληρώνουν πιο πολλά από εσένα.
    Τέλος, προφανως εχεις κομπλεξ απέναντι στους δημοσίους υπαλλήλους και μάλιστα σε αυτούς που επιτελούν λειτούργημα και όχι εργασία. Γι αυτό η απάντησή σου είναι ουσιαστικά άσχετη με το σχόλιό μου αλλά βρηκες μια ευκαιρία να βγαλεις τα απωθημένα σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή