Ξεκινούν ξανά οι διαπραγματεύσεις για το Κυπριακό- Ελπίδα για λύση

5.2.14


Πλησιάζει, όπως όλα δείχνουν, η επανέναρξη των διαπραγματεύσεων στο Kυπριακό, καθώς  το κοινό ανακοινωθέν φέρεται να «κλειδώνει» με τη «σφραγίδα» των ΗΠΑ.

Εσπευσμένα στο Προεδρικό Μέγαρο μετέβη ο Πρόεδρος του ΔΗΚΟ, Νικόλας Παπαδόπουλος, ο οποίος είχε συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη, στον απόηχο των εξελίξεων. Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά την αποχώρηση του Ν. Παπαδόπουλου, μετέβη στο Προεδρικό και ο τέως Πρόεδρος του ΔΗΚΟ, Μάριος Καρογιάν.

Η συνάντηση Παπαδόπουλου-Αναστασιάδη πραγματοποιήθηκε στη σκιά των τελευταίων εξελίξεων που φέρουν το κοινό ανακοινωθέν να «κλειδώνει» με τη «σφραγίδα» των ΗΠΑ.

Πηγή: Σίγμα

Σχόλιο Παραπολιτικής: Σχεδόν μια δεκαετία μετά τη μεγάλη χαμένη ευκαιρία του Σχεδίου Ανάν, όλα δείχνουν ότι το Κυπριακό ανοίγει ξανά και αυτή τη φορά η Κύπρος φαίνεται να διαθέτει μια μετριοπαθή πολιτική ηγεσία αποφασισμένη για λύση.

27 σχόλια:

  1. Η Κύπρος έχει μετριοπαθή πολιτική ηγεσία, η Τ/κ πλευρά δεν έχει όμως.
    Άρα μην προσμένεις και πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν είναι συμφέρον για τις ΗΠΑ μια λυση (μόνο αμερικανικη) στο κυπριακό τοτε αυτό θα λυθεί. Τα υπόλοιπα περι μετριοπαθιας της ηγεσίας κλπ αλλα δροσερα όπως επίσης περι πολιτικων που μπορουν να αποφασίσουν και να επιτυχουν ανεξαρτητη από τις επιθυμίες των ΗΠΑ λύση είναι παραμύθια για ηλίθια μωρά ( και όχι μικρα) παιδιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Σχόλιο Παραπολιτικής: Σχεδόν μια δεκαετία μετά τη μεγάλη χαμένη ευκαιρία του Σχεδίου Ανάν, όλα δείχνουν ότι το Κυπριακό ανοίγει ξανά και αυτή τη φορά η Κύπρος φαίνεται να διαθέτει μια μετριοπαθή πολιτική ηγεσία αποφασισμένη για λύση."

    Μια λέξη μόνο: ΑΙΔΩΣ

    anm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α και κάτι ακόμα:

      http://www.parapolitiki.com/2009/09/blog-post_3860.html

      βρείτε τις διαφορές

      anm

      Υ.Γ. ελπίζω σε δημοσίευση

      Διαγραφή
    2. Είχα εντελώς λανθασμένη άποψη για το σχέδιο Ανάν και δεν συμφωνώ σε τίποτα σήμερα με το τότε κείμενο μου. Συμφωνώ βέβαια με αυτό που είχα γράψει και τότε, ότι δηλαδή ο δήθεν πατριώτης Καραμανλής ουδέποτε είπε «όχι».

      Διαγραφή
    3. Πολύ εύκολα πάντως αλλάζεις άποψη σε ένα τόσο σημαντικό ζήτημα.
      Προς τιμήν σου το ότι απάντησες.

      anm

      Διαγραφή
  4. Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον σ'αυτή την περίπτωση ν'ακούσουμε και τις απόψεις του κ. Θεόδωρου Καρυπίδη που ψιθυρίζεται ότι είναι το ίδιο ενδιαφέρουσες όσο και οι αντίστοιχες του περί ψεκασμών κλπ ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι του Αρχιερέα των Ψεκασμένων Ιγνατίου....

      Διαγραφή
  5. Παραπολιτικέ θα ήταν καλό να γραφτεί ένα άρθρο που να λέει περιληπτικά για το σχέδιο Αναν για εμάς τους μικρότερους. Τι έλεγε, γιατί οι τουρκοκύπριοι το προτίμησαν, ενώ οι ελληνοκύπριοι όχι κλπ κλπ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το καλύτερο θα ήταν να κάτσει ο καθένας από εμάς τους μικρότερους (αλλά και τους μεγαλύτερους) και να διαβάσει από μόνος του ΤΙ ήταν πραγματικά το Σχέδιο Ανάν. Πηγές ευτυχώς υπάρχουν πολλές.

      Εγώ θα σου δώσω ένα σύνδεσμο της πλευράς που έλεγε ΟΧΙ:
      http://anan.antibaro.gr/

      Δυστυχώς επειδή μεταφέρθηκε το site, πολλοί από τους συνδέσμους δεν έχουν προλάβει να ξανά ανέβουν και δεν λειτουργούν. Κάποιοι άλλοι λειτουργούν. Πάντως είχε γίνει τρομερή δουλειά από πλευράς Αντίβαρου τότε (το site).

      Κάτσε πρώτα και διάβασε μόνος σου το σχέδιο και μετά ζήτα επιπλέον πηγές από τις εκατέρωθεν μεροληπτικές πλευρές. Μόνο έτσι θα έχεις σφαιρική άποψη για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα.

      Φιλικά
      anm

      Διαγραφή
    2. 'Οταν ο βιαστής παντρεύεται το θύμα του...Αυτή είναι μία περίληψη του σχεδίου Ανάν.

      Διαγραφή
    3. Το συγκεκριμένο το έχω διαβάσει και άκρη δεν έβγαλα.. και γενικότερα δεν βρήκα κάτι αξιόλογο στα ελληνικά (όπως είπες πολλά site είναι πλέον νεκρά). Δεν είπα κατά ανάγκη να γράψει ο παραπολιτικός ένα άρθρο, αλλά κάποιος που είχε ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα εκείνη τη περίοδο..

      Κάθε πηγή ευπρόσδεκτη!!!

      ΥΓ. Με βλέπω πάλι να ξημεροβραδιάζομαι στην αγγλική wikipedia...

      Διαγραφή
    4. http://anan.antibaro.gr/anan200.htm

      δές και αυτό

      anm

      Υ.Γ.
      ψάχνω να βρώ το επίσημο κείμενο, αν το έχει κάποιος ας δώσει σύνδεσμο.

      Διαγραφή
    5. Νομίζω το βρήκα.

      http://www.cyprus.gov.cy/moi/pio/pio.nsf/UN_plan_gr/UN_plan_gr?opendocument

      amn

      Διαγραφή
    6. @Α.Γ.
      Ψεκασμένος κι εσύ;

      Διαγραφή
    7. @6 Φεβρουαρίου 2014 - 10:44 μ.μ.

      Εσύ είσαι αψέκαστος ας πούμε;

      anm

      Διαγραφή
  6. το σχέδιο ανάν δεν είναι η θεωρία της σχετικότητας.

    η ουσία ήταν η εξής : 1. αποχώρηση με σαφές χρονοδιάγραμμα των τουρκικών στρατευμάτων 2. Συνδιοίκηση ελληνοκυπρίων - τουρκοκυπρίων.
    τόσο απλά.

    αλλά οι κύπριοι πολύ απλά δε θέλουν να μοιράσουν την εξουσία στην άλλη πλευρά. συτή είναι όλη η ουσία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @9:59

      Αυτό ακριβώς. Όλα τα επιχειρήματα κατά του σχεδίου Ανάν που έχω ακούσει και διαβάσει ουσιαστικά ήταν απόρριψη της συν-διοίκησης. Προφανώς επανένωση του νησιού με εκχώρηση της διοίκησης στην (πλειοψηφική) ελληνική πλευρά δεν είναι δυνατή οπότε οποιαδήποτε ρεαλιστική λύση θα είναι στη βάση κάποιας ομοσπονδιακού τύπου συνδιοίκησης. Οι κύπριοι δεν το δέχονται και προσπαθούν να μας πείσουν πως φταίνε οι τουρκοκύπριοι.

      Διαγραφή
  7. Τελικά θά γίνουν γιά τα μάτια μερικές τροποποιήσεις στο Αναν1 και θά περασει. Κρίμα το βρισίδι που έριχναν οι υπερπατριώτες σε όσους ''Προδότες'' ειπαν τότε ΝΑΙ.
    Τώρα βέβαια η διαπλοκή θα βάλει το κατάλληλο περιτύλιγμα και θα το πλασάρει στους Ιθαγενεις για να δικαιωθουν παλι οι εραστές του ΟΧΙ, τοτε... Τελικα η Ιστορία ειναι γεμάτη απο τετοια ευτράπελα και Ολα τά ΟΧΙ γινανε στη πορεια τα μεγάλα ΝΑΙ. Δεν ξαναγυρνάω στην ΝΔ και γυρνανε, δεν ψηφίζω μνημόνια και τα ψηφίζουν, δεν υπογραφω και υπογραφουν, αν μπουνε φοροι εγω θα φύγω απο το κομμα και ομως μπαινουν φορι και ψηφίζει και μενει στο κομμα, και πολλα αλλα κουλλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  8. Το Σχέδιο Ανάν ήταν καλό πλαίσιο συμφωνίας.Ρεαλιστικό,δίκαιο και ισορροπημένο.Με αποχώρηση των τουρκικών στρατευμάτων απ'το νησί.Θα μπορούσε μάλιστα η τελική πρόταση συμφωνίας να ήταν και καλύτερη,εάν η ελληνοκυπριακή πλευρά τηρούσε διαφορετική στάση στην τελική φάση των διαπραγματεύσεων και δεν άρχιζε τα αλήστου μνήμης περί ''κρατών'' και ''κοινοτήτων''.
    Μακάρι και το ''Ανάν 2'' να είναι εξίσου καλό.Αλλά δυστυχώς δεν το βλέπω.
    Οι ιστορικές ευκαιρίες δεν επανέρχονται.Έχει κυλήσει πολύ νερό κάτω απ'τις γέφυρες απ'το 2004 μέχρι σήμερα.
    Όσοι σε Κύπρο και Ελλάδα τορπίλισαν την συμφωνία τότε,στην ουσία προώθησαν τη ΔΙΧΟΤΟΜΗΣΗ του νησιού.Συνειδητά ή ασυνείδητα,αυτό έκαναν.
    Αυτά έχουν οι υπερ-επαναστατικές ρητορείες,ειδικά όταν είναι κούφιες και πολύ περισσότερο όταν επιχειρούν να διασφαλίσουν κεκτημένα,προνόμια και φέουδα.
    Και αυτό είναι ένα καλό μάθημα και για τα καθ'ημάς,στην Ελλάδα των Μνημονίων...
    Διότι όσοι ανέβηκαν στα κεραμίδια με το πρώτο Μνημόνιο που είχε ημερομηνία λήξης, πρωταγωνίστησαν στην υπογραφή χειρότερων Μνημονίων ΧΩΡΙΣ ημερομηνία λήξης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ Aνώνυμος 10:44

    Μόνο ψεκασμένος;
    Το ερώτημα είναι γιατί ζορίζονται κάποιοι να επιβάλλουν στους Κύπριους όρους που αυτοί δεν αποδέχονται.Αν οι Ελληνοκύπριοι θεωρούν την σημερινή κατάσταση μικρότερο ή μεγαλύτερο κακό σε σχέση με το σχέδιο Ανάν η γνώμη μου περισσεύει,όπως και να χει η γνώμη μου είναι πως το σχέδιο ευνοεί την τουρκική πλευρά.Υπάρχουν όμως Ελλαδίτες που απλώς προσχωρούν στην άποψη που κυκλοφορούσε το 2004:να παντρέψουμε την κουτσή αδελφή,να πάει στην ευχή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @9:02

      Πότε προσπάθησε κάποιος να επιβάλλει κάτι στους Κύπριους; Τους ρώτησαν, είπαν όχι και τελείωσε το θέμα.

      Αν θέλετε επανένωση αυτή δεν μπορεί να γίνει με όρους "επιστροφής των κατεχόμενων". Θα γίνει αναγκαστικά με όρους συνδιοίκησης. Ή αποδέχεστε αυτό ή τον οριστικό διαχωρισμό του νησιού. Δεν αποδέχεστε όμως τίποτα από τα δύο και προσπαθείτε εσείς να επιβάλλετε απαράδεκτους όρους στους Τουρκοκύπριους.

      Διαγραφή
    2. @7 Φεβρουαρίου 2014 - 12:14 μ.μ.

      Να σου θυμίσω ότι υπάρχει στρατός ΚΑΤΟΧΗΣ στο νησί;

      Αιθεροβάμων δεν είμαι, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα δώσουμε τη μισή Κύπρο μποναμά στη Τουρκία επειδή κάποιοι νομίζετε ότι "η επιστροφή των κατεχομένων δεν είναι δυνατή". Πρέπει να μπούν και όρια στον ραγιαδισμό κάποια στιγμή. Η διπλωματία της εξημέρωσης του θηρίου μόνο κακό προκαλεί χρόνια τώρα.

      Πολύ θα ήθελα να μάθω ποιοί είναι οι απαράδεκτοι όροι που επιβάλλονται στους Τουρκοκυπρίους...

      anm

      Διαγραφή

    3. Να σου θυμίσω ότι υπάρχει ΑΚΟΜΗ στρατός κατοχής στο νησί,διότι το 2004 απορρίφθηκε το Σχέδιο Ανάν;Αυτοί που ψήφισαν ΟΧΙ,στην ουσία ψήφισαν να μείνουν όλα ως έχουν, δηλαδή να ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ο στρατός κατοχής.Να είματε ειλικρινείς.Βολεύονταν με τη διχοτόμηση,ψήφισαν διχοτόμηση.

      Διαγραφή
    4. @ Ανώνυμος7 Φεβρουαρίου 2014 - 6:29 μ.μ.

      Με κάλυψε ο Α.Γ. στο από κάτω σχόλιο. Παρ'όλα αυτά, τους απαράδεκτους όρους που ανέφερες τους έκανες γαργάρα. Περιμένω να ακούσω ποιοί είναι αυτοί.

      anm

      Διαγραφή
  10. Aς συνεχίσουμε να είμαστε ειλικρινείς και να προσθέσουμε πως η μετακίνηση του στρατού κατοχής μερικές δεκάδες μίλια βορειότερα με ταυτόχρονη διάλυση της Εθνικής Φρουράς είναι η μετατροπή της Κυπριακής Δημοκρατίας σε κράτος μαριονέτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή