Περίεργο: Το κόμμα Λυκούδη δεν λαμβάνει σε άλλη δημοσκόπηση 2,2%

3.11.14


Έγραψα το πρωί ότι σε μια δημοσκόπηση που δημοσιεύτηκε στον Ελεύθερο Τύπο εμφανίστηκε από του πουθενά κάτι που ονομάζεται «κόμμα Λυκούδη» να λαμβάνει 2,2%. Λίγη ώρα αργότερα, μια άλλη δημοσκόπηση δημοσιεύτηκε στο Iefimerida.gr.

Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση για το συγκεκριμένο site, στο ίδιο χρονικό διάστημα δεν εντοπίζεται κόμμα Λυκούδη ή τουλάχιστον αυτό δεν συγκεντρώνει πάνω από 1% ώστε να προβάλλεται ξεχωριστά κι ακόμα κι αν υπάρχει, θα χάνεται κάπου στο 3,4% που λαμβάνει η επιλογή «άλλο κόμμα».

Μπορεί κάποιος να μας εξηγήσει τι συμβαίνει; Μια από τις δυο εταιρείες μας κοροϊδεύει, κάτι αρκετά σύνηθες σε αυτήν την υπέροχη χώρα.

5 σχόλια:

  1. The argument that "this only happens in Greece" is like Coca-Cola in the greek media, it goes with everything. I am really bored of these articles contemning modern Greece just for the sake of it.


    P.S The German Embassy in London is not an EU country.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μήπως εννοεί τις εκδηλώσεις για το τέλος του Β' ΠΠ (που και πάλι δεν γιορτάζεται από όλες τις χώρες καθώς πολλές ανήκαν στους χαμένους)?


    Η πτώση του κομμουνισμού γιορτάζεται ίσως σε κάποιες χώρες της ανατολικής Ευρώπης αλλά δεν ξέρω ούτε μια Δυτική (πλην φυσικά της Γερμανίας για ευνόητους λόγους).


    Spot-on το σχόλιο σου Parapolitiki.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. While I have not documented how the Fall of the Berlin Wall is commemorated in each EU country, anecdotally I can say that, growing up in Greece, it was a subject which was barely covered in schools, despite being in history textbooks. Of course, that applies to a large portion of 20th century history, both domestic and international.
    I cannot comment on whether Nikos Marantzidis is writing his article in good faith, genuinely attempting to highlight an issue he finds problematic, or if he is jumping on some sort of "Greece bashing" bandwagon. I personally think he is making some valid points, in the general context of how the Left in Greece has largely shaped the ideological agenda since 1974. I agree with Nikos Maratzidis when he mentions that being anti-communist broadly became equivalent to being pro-junta in the eyes of many Greeks. Unfortunately, the extreme polarization following the Civil war persisted to a point where it was and still is very hard for moderates and liberals to condemn both the junta and communism as authoritarian regimes. Finally, I also agree with his description of the post junta, conservative state in Greece as being illiberal.

    P.S. I personally consider the German Embassy in London hosting events as an example of what the author had in mind when writing about events and conversations happening across the EU. While we are probably talking semantics here, I see what you mean.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για την πτώση της Στάζι πάντως και με το σύνθημα "Ποτέ και πουθενά άλλη Στάζι", εγώ θα πανηγύριζα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Why would Greece be responsible for the fact that the German Embassy in London has taken an initiative that the Embassy in Athens has not taken. Surely this is an issue that should concern the German Foreign Ministry and not the public debate in Greece. So if the example for what Professor Maratzidis says is the commemorations organized by the German government and its Embassy in London but not in Athens, it is a very bad example to support the point of the article. This has nothing to do with the Greeks.

    ΑπάντησηΔιαγραφή