Τι κι αν απέτυχε η «γενιά του Πολυτεχνείου»;

17.11.14


Σε αντίθεση με τη μόδα των τελευταίων ετών, θυμίζω ότι η 17η Νοέμβρη δεν αποτελεί επέτειο αποτίμησης της Μεταπολίτευσης αλλά επέτειο μιας σπουδαίας στιγμής, δηλαδή της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.

Αν και καλά-καλά δεν έχω καταλάβει τι περιγράφεται ως «γενιά του Πολυτεχνείου», ομολογώ ότι δεν βρίσκω καθόλου σχετική με τη σημερινή επέτειο τη συζήτηση για την ποσότητα και την ποιότητα της συμμετοχής της στη σύγχρονη Ιστορία του τόπου.

Το αν κάποιοι από αυτούς που κλείστηκαν εκείνο το βράδυ στο Πολυτεχνείο αποδείχθηκαν λαμόγια ή αν κάποιοι αποδείχθηκαν αληθινά χρήσιμοι για τη χώρα κακώς σχετίζεται με την ίδια τους την πράξη τότε, η οποία ήταν αληθινά σπουδαία κόντρα σε ένα δικτατορικό καθεστώς το οποίο απολάμβανε για χρόνια την ανοχή της ελληνικής κοινωνίας.

Είναι τέτοια η λύσσα κάποιων με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου που με κάνουν να αναρωτιέμαι αν θεωρούν ότι κακώς τότε κάποιοι επιχείρησαν να αντισταθούν ή αν θεωρούν ότι τα πράγματα θα ήταν καλύτερα για τη χώρα αν έμεναν αλώβητοι στη θέση τους οι δικτάτορες.

Φτάνει πια με το αυτομαστίγωμα.

15 σχόλια:

  1. Δεν σας φτύνουν, ψιχαλίζει....17 Νοεμβρίου 2014 - 11:27 π.μ.

    Μέχρι σήμερα, αποτελεί με διαφορά τον χειρότερο υπουργό Εσωτερικών στην Ιστορία του νεότερου ελληνικού κράτους
    Τον μενιο κουτσογιωργα και τον ακη τσοχατζοπουλο δεν βλέπω να τους υπολογιζεις και πολύ. Κι αν αυτοί ανηκουν στα μπουμπούκια της μεταπολίτευσης αν πάμε πιο πίσω θα βρεις δράκους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ευχή και κατάρα17 Νοεμβρίου 2014 - 12:37 μ.μ.

    Ο πιο σίγουρος τρόπος να μην έχεις Δημοκρατία είναι να μην έχεις κόμματα. Είναι κάτι που θα το εκτιμούσε και ο Χίτλερ και ο Μεταξάς και ο Παπαδόπουλος-που το εφάρμοσαν άλλωστε-αλλά και ο Θεοδωράκης, που όπως φαίνεται φιλοδοξεί κι αυτός να το εφαρμόσει. Η αμορφωσιά είναι επίσης ένας ασφαλής τρόπος να είσαι τόσο αφελής για τη πολιτική ώστε να καταντάς επί της ουσίας αντιδημοκρατικός.
    Υ.Γ. Εξυπακούεται ότι συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ με τα γραφόμενα της Κιντή αλλά την απορία μου πώς αυτή, μια εξαιρετικά συγκροτημένη γυναίκα, δεν είδε το προφανές της περίπτωσης Θεοδωράκη δεν μπορώ να μην την εκφράσω. Εν πάση περιπτώσει της αναγνωρίζω ότι πολύ έγκαιρα κατάλαβε τι παίζει με τον απτυχίωτο και αποστασιοποιήθηκε χωρίς χρονοτριβή. Με τους άλλους-μερικούς πολύ σοβαρούς, οφείλω να ομολογήσω-δεν μπορώ να καταλάβω τι περιμένουν για να συνειδητοποιήσουν για το τι ακριβώς πρόκειται με τη γελοία περίπτωση του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χαίρετε parapolitiki και όλοι όσοι συμμετέχετε στην συζήτηση. Νομίζω δεν πρέπει να εστιάζουμε στην εξέγερση του πολυτεχνείου σαν μεμονωμένο περιστατικό αλλά να δούμε την ατέλεια και τις λογικές στρεβλώσεις που κουβαλούν όλες οι ιδεολογίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πέστα και στον Σύριζα αυτά γιατί πολλά τακίμια βλέπω τελευταία με τον Φαυλόπουλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν συμφωνώ σε αρκετά από αυτά που κατα καιρούς εκστομίζει ο Στ.Θεοδωράκης αλλά εξακολουθώ να πιστεύω ότι το Ποτάμι είναι το κόμμα με το καλύτερο δυναμικό στελεχών ενώ και οι θέσεις του, αν και όχι ολοκληρωμένες, κινούνται στη σωστή κατεύθυνση. Έπίσης όταν ο Θεωδωράκης λέει ότι χρειαζόμαστε την εθνική Ελλάδος για να μας κυβερνήσει, δεν φαντάζομαι να εννοεί ότι αυτή θα αναλάβει την εξουσία δια της βίας αλλά ότι τα πολιτικά κόμματα που κλήθηκαν ή που πρόκειται να κληθούν να ασκήσουν διακυβέρνηση θα έπρεπε -πρέπει να αναζητήσουν τους καλύτερους για τις υπουργικές θέσεις αποφεύγοντας το μοίρασμά τους με βάση εσωκομματικά κριτήρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δηλαδή εσύ στα αλήθεια νομίζεις ότι χωρίς το πολυτεχνείο θα είχαμε χούντα για πολλά χρόνια ακόμα; Η πραγματικότητα είναι πως η χούντα που "έπεσε" με τα γεγονότα του πολυτεχνείου απλά αντικαταστάθηκε από μια πολύ σκληρότερη και επικίνδυνη χούντα αυτή του Ιωαννίδη. Που με τη σειρά της έπεσε μετά από τα γεγονότα της Κύπρου. Η ιστορία έχει διδάξει και η εμπειρία επιβεβαιώνει ότι οι δικτατορίες τύπου Παπαδόπουλου και ΣΙΑ δεν φεύγουν ύστερα από εξεγέρσεις αλλά επειδή έχουν πάψει να είναι πια χρήσιμοι στα αφεντικά τους. Τώρα το άλλο που λες πως δεν πειράζει που αργότερα έγιναν πολλοί από τους εξεγερμένους λαμόγια το αφήνω ασχολίαστο, είναι υπεράνω κριτικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αναρωτιέμαι τι θέση θα έπαιρνε στο θέμα (π.χ.) του κράτους πρόνοιας μια Κυβέρνηση "Εθνικής Ελλάδος" με τους καλύτερους φιλελεύθερους, τους καλύτερους σοσιαλιστές, τους καλύτερους κουμουνιστές και τους καλύτερους "ό,τι άλλο θες". Εκτός αν η "Εθνική Ελλάδος" θα πρέπει να προέρχεται από έναν μόνο ιδεολογικό χώρο, οπότε μένει απλά να τον επιλέξουμε και μετά να διαλέξουμε τους καλύτερους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πάκη πήγαινε και μια βόλτα από το Περιστέρι για να πάρεις δυνάμεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Γενικά η δυναμική των κινημάτων ,πέρα αυτών για εθνικούς λόγους θεωρώ πως είναι υπερτιμημένη στην Ελλάδα. Αλά δημιουργούν εντυπώσεις ενίοτε και δυσκολίες σε αυτούς που δεν συμμετέχουν χωρίς να επηρεάζουν τις αποφάσεις της εξουσίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. αναρωτιέμαι αν υπάρχουν ακόμη σοβαροί άνθρωποι που βλέπουν θετικά αυτό το πράγμα που λέγεται "ποτάμι". κακό της κεφαλής τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ας μιλήσουμε για θεσμούς και το Σύνταγμα.
    Το πρόβλημα της Ελλάδος είναι θεσμικό.Το Σύνταγμα επιδοτεί την κομματοκρατία.Τα κόμματα έχουν εδώ και 80 χρόνια την Ελλάδα σε εμφύλιο πόλεμο (1932-1950~) και σε έναν οιονεί εμφύλιο πόλεμο (1950- σήμερα).
    Τα κόμματα οξύνουν την αντιπαράθεση.
    Η πολιτική στην Ελλάδα είναι μιά προσοδοφόρα δραστηριότητα•το είδαμε στην περίπτωση Τζοχατζόπουλου και πρόσφατα στη περίπτωση Καρατζαφέρη.
    Πρέπει να βρεθεί τρόπος το νέο Σύνταγμα να οδηγεί σε συναινέσεις, να ελαχιστοποιεί τις προσχηματικές αντιπαραθέσεις.
    Καρκίνωμα στη Δημοκρατία είναι οι επαγγελματίες πολιτικοί και κυρίως τα επαγγελματικά στελέχη των κομμάτων.
    Υπολογίζεται ότι μόνο το ΚΚΕ απασχολεί πάνω από 800 επαγγελματίες "αφιερωμένους στην επανάσταση".
    Ακόμη υπάρχουν πάνω από 200 άνθρωποι επαγγελματίες στα υπόλοιπα Αριστερά κόμματα.
    Από τις αρχές τής δεκαετίες του 1980 υπήρχαν αρκετοί που παρασιτούσαν δίπλα στο Μιχαλολιάκο της Χρυσής Αυγής.
    Εννοείται ότι στα κόμματα της ΝΔ και ΠΑΣΟΚ τα κομματόσκυλα (μαζί με τους απεσπασμένους δημόσιους υπαλλήλους) υπερέβαιναν τους παραπάνω αριθμούς.
    Ερωτώ:αυτοί οι συμπολίτες μας βοηθούν τη Δημοκρατία;ή μήπως δεν μιλάμε για δημοκρατία αλλά για συμμορίες.
    Μπορούν αυτά τα θέματα να συζητηθούν στην προετοιμασία της Συνταγματικής Αναθεώρησης;
    Ο Βενιζέλος και ο Παυλόπουλος είχαν την ευκαιρία τους στις προηγούμενες Αναθεωρήσεις•τα αποτελέσματα ήταν αρνητικά.
    Ποιός ο λόγος να εμπλακούν πάλι•άλλοι δεν υπάρχουν;
    Δική μου άποψη είναι ότι χρειάζεται Συντακτική Συνέλευση και αλλαγή πολιτεύματος•καθιέρωση της Προεδρικής Δημοκρατίας.
    Η Κοινοβουλευτική Δημοκρατία
    η οποία ήρθε στον τόπο μας μαζί με τη Βασιλεία έπρεπε να φύγει μαζί της.
    Η Κοινοβουλευτική Δημοκρατία
    ευνοεί και συμφέρει τους πολιτικούς καριέρας και αυτούς που έχουν ως εργοδότες τα κόμματα και τους πολίτες που βρίσκονται κοντά στα κόμματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αφελής ποταμίσιος20 Νοεμβρίου 2014 - 11:30 π.μ.

    Πολύ απλά - μια κυβέρνηση με τους καλύτερους σοσιαλιστές, φιλελεύθερους, κομμουνιστές δεν θα ήταν η εθνική Ελλάδος - ποιος σου είπε ότι όλοι έχουμε κρεμάσει ένα ταμπελάκι μποροστά - δεν είναι πολύ δύσκολο να καταλάβει κανείς ότι οι καλύτεροι δεν έχουν κάνει σημαία την ιδεολογία τους, αν την έχουν ανάγκη βέβαια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ευάγγελος Κορκολής23 Νοεμβρίου 2014 - 9:45 μ.μ.

    Γιατί τα πανεπιστήμια δεν επιτελούν το σκοπό τους; Γιατί έχουν καταληφθεί από τα κόμματα και πλέον επιτελούν τους σκοπούς των κομμάτων. Συμφωνώ απολύτως με τη κυρία Κιντή σε ότι αφορά στις Δημοκρατίες και τα κόμματα. Το πρόβλημα είναι ότι τα κόμματα για τα οποία μιλάμε δεν είναι Δημοκρατικά, είναι καταχρεωμένα και φυσικά έχουν αποδείξει ότι δεν ωφελούν την Ελλάδα και τους Έλληνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή