Σίγουρα διαφωνείτε με τον Σόιμπλε;

6.2.15


Μιας και η επικοινωνιακή μηχανή του ΣΥΡΙΖΑ δουλεύει στο φουλ και χαρακτηρίζει ξανά προδότες και γερμανοτσολιάδες όσους δεν συμφωνούν με την τυχοδιωκτική στρατηγική Τσίπρα, ας ρίξουμε απενεχοποιημένα μια ματιά στα όσα υποστήριξε χθες ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.

Παραθέτω μερικά από τα όσα είπε σε συνέντευξη του σε γερμανικό τηλεοπτικό σταθμό, σύμφωνα με το σχετικό ρεπορτάζ της Ναυτεμπορικής:

-Όλος ο ΕΜΣ και ο EFSF είναι ένα πρόγραμμα - γέφυρα. Αλλά γι’ αυτό η Ελλάδα έχει δεσμευθεί να κάνει κάποια συγκεκριμένα βήματα προκειμένου να διαλύσει τις βάσεις της οικονομικής δυσπραγίας.
-Η Ελλάδα πρέπει να εκπληρώσει μόνο αυτό που είναι μέρος του προγράμματος εδώ και δύο χρόνια. Τότε θα εκταμιευθεί η δόση. Αλλά χωρίς αυτό, θα επρόκειτο για αλλαγή του προγράμματος και θα έπρεπε να δώσει έγκριση η Βουλή.
-Διαπραγματευτήκαμε προσεκτικά τους όρους με όλες τις χώρες που βρίσκονται σε πρόγραμμα, το τι είναι απαραίτητο για μια χώρα που δεν έχει κανονική πρόσβαση στις αγορές, δηλαδή δεν δανείζεται πια, προκειμένου να κερδίσει πάλι αξιοπιστία. Για την Ελλάδα φτιάξαμε τους όρους κάτι παραπάνω από γενναιόδωρους. Τι θα έλεγαν οι άλλες χώρες στις οποίες επιβάλαμε πιο αυστηρούς όρους; Τι θα έλεγε ο Γερμανός φορολογούμενος;
-Πρέπει να βρούμε έναν δρόμο, αλλά δεν είναι τόσο εύκολο, δηλαδή δεν τηρούμε αυτά που συμφωνήσαμε και ξαφνικά λέμε ,'τώρα χρειαζόμαστε όμως λεφτά'.
-Αν η Ελλάδα αυξήσει πάλι τον κατώτατο μισθό πάνω από το επίπεδο άλλων ευρωπαϊκών χωρών, θα είναι δύσκολο να το εξηγήσεις στους φορολογούμενους σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες ότι αυτό πρέπει να το χρηματοδοτήσεις εις βάρος του δικού σου προϋπολογισμού.
-Κάποια στιγμή οι αγορές είπαν ‘δεν σε εμπιστευόμαστε και δεν σου δίνουμε άλλα δάνεια' ...και τώρα (οι Έλληνες) μας λένε ‘δεν έπρεπε να μας είχατε δώσει τόσα πολλά δάνεια'. Λοιπόν, με συγχωρείτε. Πρέπει λοιπόν να έρθουν σε έναν δρόμο προκειμένου να επανακτήσουν την εμπιστοσύνη άλλων δανειστών. Αυτός είναι ο δρόμος και σε αυτόν έχουν σημειώσει μεγάλη πρόοδο. Αλλά δεν έχουν ξεφύγει από τον κίνδυνο και αν σβήσουν όλα αυτά, θα καταστρέψουν όσα πέτυχαν.
-Το υψηλό χρέος της Ελλάδας σήμερα είναι χρηματοδοτούμενο για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Ακόμη και οι πληρωμές των τόκων έχουν μετατεθεί στο μέλλον. Η Ελλάδα αντιμετωπίζει πρόβλημα ρευστότητας αν δεν έχει πρόσβαση στις αγορές και για να έχει, χρειάζεται πρόγραμμα ώστε η ΕΚΤ να συνεχίσει να της διαθέτει ρευστότητα.
-Δεν τους αρέσει η λέξη τρόικα - αυτή είναι ελληνική λέξη, νομίζω. ΟΚ, εγώ είπα ότι αυτό δεν παίζει ρόλο». Διευκρίνισε πάντως ότι η Αθήνα πρέπει να συνεργαστεί με τους τρεις θεσμούς, δηλ. την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την ΕΚΤ και το ΔΝΤ. Ήδη τον Σεπτέμβριο είχα προτείνει αν θέλουν να συναντηθούν στο Παρίσι, το οποίο και έκαναν. Αλλά για τους όρους και την υλοποίηση του προγράμματος, μόνο με αυτούς τους τρεις θεσμούς μπορεί να γίνει η διαπραγμάτευση. Χωρίς αυτό δεν υπάρχει πρόγραμμα. Αυτό όμως ο Βαρουφάκης το παραδέχθηκε ρητά.
-Επαινώ τις επιτυχίες της Ελλάδας πολύ περισσότερο από ό,τι πολλοί Έλληνες. Δεν αναμιγνύομαι στις εσωπολιτικές αντιπαραθέσεις στην Ελλάδα. Αλλά όποιος θέλει να παραβλέψει ότι η Ελλάδα μπήκε σε αυτή τη βαριά κρίση λόγω δικών της παραλείψεων, όποιος θέλει να παραβλέψει ότι μέσω των ευρωπαϊκών προγραμμάτων βοήθειας φέραμε επιτέλους σε δρόμο που να έχει ανάπτυξη, να μειώσει επιτέλους ανεργία, να κάνει σιγά-σιγά τα δημοσιονομικά ξανά βιώσιμα ώστε να δανειστεί και πάλι από τις αγορές, έχει μόνο λίγη ιδέα από την πραγματικότητα. Και γι’ αυτό ο Βαρουφάκης ήταν πολύ ευγενικός και εγώ προσπάθησα να είμαι όσο το δυνατόν πιο ευγενικός. Αλλά επί της ουσίας, δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ αιτίου και συνέπειας.
Προσωπικά, συμφωνώ με τα περισσότερα από όλα τα παραπάνω και θα ήθελα πολύ να μάθω γιατί διαφωνεί η κυβέρνηση. Η άποψη του Σόιμπλε μου μοιάζει πολύ πιο συγκεκριμένη από τις διάφορες αερολογίες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

18 σχόλια:

  1. Παραπολιτικέ συμφωνώ. Τα καλά νέα είναι ότι ο παραλογισμός δεν μπορεί να επικρατήσει της λογικής μακροπρόθεσμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. εγώ συμφωνώ μέχρι τελείας σε αυτά που είπε ο σόιμπλε. μακάρι να τα έλεγε και κάποιος δικός μας αυτά. αντί να απελευθερώσουμε τις παραγωγικές δυνάμεις της χώρας , ασχολούμαστε με το να προσλάβουμε 3500 δημοσίους υπαλλήλους και να πάμε τον κατώτατο στα 750 ευρώ, λες πως όταν ήταν 750 δεν είχαμε ρεπορτάζ οτι δεν τους έφταναν τα 750 να ζήσουν . μήπως θα ήταν καλύτερα μια χρεωκοπία για να πεθάνει μια για πάντα το τέρας του λαϊκισμού και όλοι αυτοί που ζουν από αυτό ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ωραία, γράψε τώρα αυτά που είπε ο Βαρουφάκης και πες μας που διαφωνείς.
    (Ελπίζω αυτή τη φορά να δημοσιεύσεις το σχόλιο...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μην κάνετε σαν τους δεξιούς που παρακαλάνε να έρθουν τα πάντσερ για να αποκαταστήσουν τη...λογική. Κάλμ ντάουν μπεϊμπις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πρέπει να δοθεί παράταση και ηρεμία, έτσι ώστε να τελειώσει η φοροληστεία και να συνεχιστούν οι μεταρρυθμίσεις. Δεν θα δεχτεί κανείς να μην του δώσεις τα χρωστούμενα. Δεν υπάρχουν φιλίες σε αυτά. Ο σαχλαμάρας μόνο φοροληστεία ήξερε να κάνει, το κοπρόσκυλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ως Έλληνας του εξωτερικού, έχω τη φυσική τάση να επιρρίπτω ευθύνες πρώτα σε μας τους ίδιους και μετά σε οποιονδήποτε άλλο. Όμως, ο κ. Σόιμπλε κάνει σοβαρό λάθος σε δύο σημεία.
    Πρώτο, θεωρεί ότι αν το Μνημόνιο έχει αποτύχει (-25% ΑΕΠ, 25% ανεργία, 50% ανεργία στους κάτω των 25), ο μόνος λόγος είναι ότι ο ασθενής δεν ακολούθησε πιστά τη συνταγή. Δεν υπάρχει οικονομολόγος πλέον στον κόσμο που να πιστεύει ότι η αρχική συνταγή θα μπορούσε ποτέ να δουλέψει. Το ΔΝΤ είχε τουλάχιστον την αξιοπρέπεια να παραδεχτεί το λάθος. Η λιτότητα σε συνθήκες ύφεσης είναι καταστροφική.
    Δεύτερο, η ραγδαία αύξηση του ελληνικού χρέους χρειάστηκε οφειλέτες και πιστωτές. Η λογική ότι όταν ένα χρέος είναι δυσβάσταχτο και μη βιώσιμο στο βαθμό που είναι το ελληνικό φταίει μόνο ο οφειλέτης είναι μάλλον ανήθικη. Άντε, στην αρχή το καταλαβαίνω, σε μια κατάσταση που κράτησε πάνω από δέκα χρόνια, όχι. Στην πραγματικότητα, έχουμε μια περίπτωση εξαιρετικά ανεύθυνου οφειλέτη (βάζω εδώ και τη στατιστική λαθροχειρία του Καραμανλή) και ηπίως ανεύθυνου πιστωτή (κυρίως το Γερμανικό και Γαλλικό τραπεζικό σύστημα). Και ας πούμε ότι καλώς οι εταίροι μας επέλεξαν να αναλάβουν αυτοί το χρέος για να γλιτώσουν τις τράπεζές τους από δάνεια που δεν θα έπρεπε να έχουν παράσχει στην Ελλάδα. Το γεγονός παραμένει ότι η ευθύνη δεν είναι μονομερής.
    Το βάρος για την κατάρτιση προτάσεων πέφτει στην Ελλάδα. Στους εταίρους μας πέφτει το βάρος της κοινής λογικής. Εδώ να φοβόμαστε πιο πολύ όχι τον ίδιο τον κ. Σόιμπλε και το AfD της Γερμανίας, αλλά την πιθανότητα η Γερμανία να κρυφτεί πίσω από Δανία και ιδιαίτερα Φινλανδία, στην οποία εγέρθηκε θέμα εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση εξαιτίας των δανείων προς την Ελλάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όποιος συμφωνεί με Σόιμπλε, Μέρκελ, το πιθανότερο είναι να ακούσει σύντομα χαρακτηρισμούς όπως Γερμανοτσολιάς, δοσίλογος κλπ. ΄Στην Ελλάδα ζούμε, τη χώρα που κυριαρχούν πολιτικά ημίτρελες αριστερές συνιστώσες (κανονικό περιθώριο στην υπόλοιπη Ευρώπη) και ψεκασμένοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συμφωνώ με το 20% των λεγομένων Σόιμπλε και το 80% των λεγομένων Βαρουφάκη. Και τι πάει να πεί αυτό; Και εν πάσει περιπτώσει, επειδή οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν διαπραγματεύτηκαν καθόλου και υπέγραψαν πολιτικές που οδηγούν σε αδιέξοδο πρέπει να τις συνεχίσουμε; Σε μία Ευρώπη που υποτίθεται είναι αλληλέγγυα, πώς προκύπτει αυτή η ακαμψία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Έχω συγγενείς οι οποίοι, στην αρχή της κρίσης, άφησαν τη δουλειά που είχαν στην πόλη, γύρισαν στο χωριό και άρχισαν να καλλιεργούν ξανά τα χωράφια τους. Αυτή τη στιγμή δεν έχουν κανένα οικονομικό πρόβλημα και μάλιστα είναι σε θέση να βοηθούν και τις οικογένειες των παιδιών τους τα οποία επέλεξαν να συνεχίσουν να ζουν στην πόλη, παρότι στριμώχνονται οικονομικά.
    Το πρόβλημα δεν είναι το χρέος ή το μνημόνιο. Το πρόβλημα είναι πως όταν μας πήραν χαμπάρι, αντί να σκύψουμε το κεφάλι και να κοιτάξουμε να δουλέψουμε, εμείς βγήκαμε στις πλατείες.
    Πολλοί λένε για τις πολεμικές αποζημιώσεις που μας χρωστά η Γερμανία. Κανείς δεν λέει όμως πόσα δισεκατομμύρια πήραμε τσάμπα από την Ευρωπαική Ένωση τόσα χρόνια και τα κάναμε λουλούδια και πιάτα στα σκυλάδικα.
    Δεν υπάρχει τίποτα λάθος σε αυτά που λέει ο Σόιμπλε.
    Η Ελλάδα η σημερινή δεν ανήκει στην Ευρώπη (για να συμφωνήσω και με τον Μπαλτάκο).
    Δεν τα βλέπω καλά τα πράγματα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Όλοι οι Έλληνες θέλουν τις μεταρρυθμίσεις φτάνει να μην τους θίγουν: οι κτηνοτρόφοι δεν ήθελαν το γάλα μακράς διάρκειας, οι φαρμακοποιοί έκαναν απεργίες για να μην πουλιέται το βρεφικό γάλα στα σουπερμαρκετ, δεν έχει ανοίξει κανένα κλειστό επάγγελμα, οι γεωργοίδε δέχονται να εγγραφούν σε μητρώο επαγγελματιών γεωργών, τα νησιά έχουν ΦΠΑ 13%, οι άνθρωποι του ΣΔΟΕ τρώνε ξύλο όταν ελέγχουν ταβέρνες στα νησιά και τόσα άλλα.. Καλά μη μιλήσω για τον απέραντο, αντιπαραγωγικό δημόσιο τομέα που θα έπρεπε να είχε περιοριστεί αλλά εμείς θεωρούμε τους 3500 απολυμένους του δημοσίου πιο σημαντικούς από το 1 3000 000 του ιδιωτικού τομέα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. "Η λιτότητα σε συνθήκες ύφεσης είναι καταστροφική. "

    Αυτό πες το σε Πορτογαλια, Ιρλανδια, Ισπανια, κτλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ας μας εξηγησει καποιος πω ακριβως η αυξηση των μισθών του Ιδιωτικού Τομέα επιβαρυνει άλλους λαους ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΗΔΗ ΣΕ ΠΗΡΑΝ ΤΑ ΒΟΛΙΑ.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΜΗΝ ΕΙΣΤΕ ΑΦΕΛΕΙΣ ΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΕΙ Ο ΣΟΙΜΠΛΕ........

    -Το
    υψηλό χρέος της Ελλάδας σήμερα είναι χρηματοδοτούμενο για πολύ μεγάλο
    χρονικό διάστημα. Ακόμη και οι πληρωμές των τόκων έχουν μετατεθεί στο
    μέλλον. Η Ελλάδα αντιμετωπίζει πρόβλημα ρευστότητας αν δεν έχει πρόσβαση
    στις αγορές και για να έχει, χρειάζεται πρόγραμμα ώστε η ΕΚΤ να
    συνεχίσει να της διαθέτει ρευστότητα. - See more at:
    http://www.parapolitiki.com/2015/02/sigoura-diafoneite-me-ton-soible.html#sthash.XkUf6BV4.x6apc6AY.dpuf
    -Το
    υψηλό χρέος της Ελλάδας σήμερα είναι χρηματοδοτούμενο για πολύ μεγάλο
    χρονικό διάστημα. Ακόμη και οι πληρωμές των τόκων έχουν μετατεθεί στο
    μέλλον. Η Ελλάδα αντιμετωπίζει πρόβλημα ρευστότητας αν δεν έχει πρόσβαση
    στις αγορές και για να έχει, χρειάζεται πρόγραμμα ώστε η ΕΚΤ να
    συνεχίσει να της διαθέτει ρευστότητα. - See more at:
    http://www.parapolitiki.com/2015/02/sigoura-diafoneite-me-ton-soible.html#sthash.XkUf6BV4.x6apc6AY.dpuf
    -Το
    υψηλό χρέος της Ελλάδας σήμερα είναι χρηματοδοτούμενο για πολύ μεγάλο
    χρονικό διάστημα. Ακόμη και οι πληρωμές των τόκων έχουν μετατεθεί στο
    μέλλον. Η Ελλάδα αντιμετωπίζει πρόβλημα ρευστότητας αν δεν έχει πρόσβαση
    στις αγορές και για να έχει, χρειάζεται πρόγραμμα ώστε η ΕΚΤ να
    συνεχίσει να της διαθέτει ρευστότητα. - See more at:
    http://www.parapolitiki.com/2015/02/sigoura-diafoneite-me-ton-soible.html#sthash.XkUf6BV4.x6apc6AY.dpuf

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δημήτρης μαθηματικός8 Φεβρουαρίου 2015 - 12:06 π.μ.

    http://www.efsyn.gr/arthro/xeskepasate-ton-trampoykismo-tis-ekt
    ακόμα κι αν διαφωνούμε με τα που βάζουμε στους ευρωπαίους επικυρίαρχους.. ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΣΤΗΡΙΞΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΞΕΝΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΙ??

    http://www.efsyn.gr/arthro/xeskepasate-ton-trampoykismo-tis-ekt

    http://www.hellasforce.com/blog/%CE%B2%CF%8C%CE%BC%CE%B2%CE%B5%CF%82-%CE%BC%CF%89%CF%81%CE%B1%CE%B9%CF%84%CE%AC%CE%BA%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CE%BA%CF%81%CE%B7%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B4%CE%B5%CE%BB/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αν μετα απο 5 χρονια λιτοτητας και μειωση του ΑΕΠ κατα 25% πιστευεις οτι η συνταγη Σοιμπλε ειναι η σωστη αντε και γαμησου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΕ ΕΙΜΑΙ ΤΑΚΤΙΚΟΤΑΤΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΣΟΥ. ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙ ΕΩΣ ΚΑΥΤΗΡΙΑΣΕΙ ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ.


    ΟΜΩΣ ΕΔΩ ΔΙΑΦΩΝΩ. Η ΕΥΡΩΠΗ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΝΟΜΙΣΜΑ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.


    - ΠΟΙΟΣ ΔΙΟΡΙΣΕ ΤΟΝ ΣΟΙΜΠΛΕ ΕΥΡΩΠΑΡΧΗ; ΠΟΙΟΣ ΤΟΥ ΑΝΕΘΕΣΕ ΝΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ; Η ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΟΡΓΑΝΟ;


    - ΜΕΓΑΛΟ ΘΕΜΑ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΕΕ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΔΙΑΝΟΜΗ ΠΛΟΥΤΟΥ ΜΕΤΑΞΥ ΠΛΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΦΤΩΧΩΝ ΧΩΡΩΝ.


    - ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΕΕ. Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ, Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ, Η ΕΚΤ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΟΨΟΥΝ ΧΡΗΜΑ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΑΝΕΙΣΤΟΥΝ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΝ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ.


    - ΘΕΩΡΩ ΠΩΣ Η ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΕ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΚΟ ΚΡΑΤΟΣ. ΕΙΜΑΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΓΕΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΩΝ ΕΥΡΩΠΗΣ. ΜΕ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΥΤΕΣ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΤΟΙΟ ΜΕΛΛΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΕ;


    ΔΕΣ ΚΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΙΑΒΑΣΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΗΣΕ http://lamiastereanews.blogspot.gr/2015/02/blog-post_98.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Κοτζαγκιαουρίδης9 Φεβρουαρίου 2015 - 3:33 μ.μ.

    Δηλαδή από τις μεταρρυθμίσεις που δεν είχαμε κάνει τα πάθαμε όλα, κι όχι από τους εντιμότατουςπολιτκούς μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή